Loma loppuu....mikä loma?

Eilen pohdin, kun salilta kotiuduin rankan reenin jälkeen Apulin kanssa(joka olisi kotihommia tehnyt, sen tiedän), että miksi ihmeessä pidän edes lomaa? Toki Vernuli soitti minulle matkalle, kun olin kotiin tulossa, että voiko laittaa ruoan alulle, en uskaltanut antaa lupaa, ettei koko talo pala. On kuitenkin sen verran pieni ja vähän laittanut ruokaa.
Kotona odotti kaikki tiskit, pyykit ja muut hommat leväällään. Neljä isoa ihmistä talossa ja yksi pienempi, kaikki röhnöttävät olkkarin sohvilla, syövät ja tuijottavat sekä telkkaria, että puhelimia?!?! Juuri olin illalla sanonut, että meillä EI syödä olkkarissa!
Kenellekkään ei ollut tullut mieleen laittaa tiskejä koneeseen tms.
Toissapäivänä toin 8-litraa tuoremehua ja saman verran laktoositonta maitoa kaupasta, yksi vajaa tölkki oli kaapissa maitoa tänä aamuna ja mehua saman verran. Kuinka vaikea on juoda janoonsa vettä??
Samaten ruoan suhteen. No tänä aamuna ilmoitin, että tänään en laita ruokaa, en tiskejä tms.
Keksikööt itse ruokaa itselleen, pienimmälle sitä on vielä eiliseltä jäljellä. Maito on aika finaalissa, vettä tulee raanasta onneksi. Meille aniharvoin ostetaan mehuja, koska en keksi mitään järkevää syytä, miksi pitäisi juoda sokerilla ja makuaineilla värjättyä vettä. Mutta tällä kertaa perheen iskä löysi hyvän tarjouksen ja nuo osti.
Olen päättänyt, että mun lomat eivät ole enää vapaita, en pidä enää lomia, olen sitten töissä.
Ihme palvelua odottavat nuo muksut...
Tässä vielä kuva Miisukan kevät vaatetuksesta, ainakin osittain. Talviset on vielä ainakin kengät ja kintaat.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ihanaa aurinkoa, revontulia öisin ja kevättä odotellessa...

Ideoita ompeluun...

syyslomaa