Pehmeätä, villaista vai mitä se nyt oli?

Olen tässä jouluostoksia koittanut hoidella, muun homman sivussa. Missään mielessä en voi sanoa hommasta pitäväni, en todellakaan.
Ei ole mun juttuni sitten ollenkaan, mutta se nyt ei ollut se juttu..
Vaan tuo järjetön joka suuntaan ryntäilevä päätön kanalauma tuolla kaupoissa. Ja tämä tarjonta??!!??
Olen useaan otteeseen tässä kuluneiden viikkojen aikana pohtinut, että tosiaanko suomalaiset(ja vissiinkin ruotsalaisetkin, kyseisen maan ketjujen tarjonnasta päätellen) viettävät joulua pyjamissa, yöpaidoissa, aamutakit yllä, pörrösukat jalassa, jonka päälle kiskastaan aamutossut? Niin ja sitten kaulahuivi, tumput ja pipo??
Näitä kyseisiä tuotteita nimittäin tursuaa joka ikisen kaupan laarit...
Ja tämä väen määrä, hulluna rynniminen eteenpäin, pakollinen himo törsätä ne vuoden aikana raavitut eurot??!!??
Vähän niinkuin vahingossa jouduimme yhden lahjan takia käymään viikonloppuna Ideaparkissa, kun erästä lelukauppaa ei lähempää löytynyt. Ja tätä kovasti haluttua lelua tietenkään ei myöskään ollut missään lähempänä...
Aivan sairastahan tuo meno oli siellä. Eteenpäin ei tahtonut päästä, saatikka sitten, että olisi pakittanut takaisin kohti ulko-ovia. Massan mukana pakkovyöryi lähimmästä kaupan ovesta sisään, toivoen, että pääsee joskus sinne autollekkin.
Itselleni iski sen sortin ahdistus kyseistä kauppakeskittymää kohtaan, että minua ei varmasti ihan heti sinne uudelleen saa.
Olen siellä useasti toki käynyt ja ihan hyvällä menestyksellä, mutta nyt tuli sellainen NOU; NOU...
Kyllä mä sittenkin haen ne paketit tosta tutusta lähikaupasta(Prismasta) ja loput sitten ihan noilta käsityötoreilta tai myyjäisistä.
meidän Milliys, the pehmeä paketti
Olin tässä myös vajaan viikon elämäni ehkä kauheammassa oksennustauti/migreeni yhdistelmässä.
Nyt alkaa pikku hiljaa voimat palautua, mutta kyllä on ollut tekemistä. Ihan karsea olo ja väsymys kestänyt monta päivää vielä oksentelun ja vessanpöntön halailun jälkeenkin.
Toivottavasti muu sakki ei sairastuisi. Olisi se kurjaakin kurjempaa viettää joulua oksutaudin kourissa.
Tänään muuten saapuivat minun ja Pikkusukan uudet Uggitkin. Mulle ihanat harmaat ja Miisukalle suklaanruskeat. On ne niin pehmoiset ja ihanat.
noi pikkasen piirrellymmät jalat on pikkusukkasen ;)


Jotakin koitan teille tässä vähän jouluisempaakin saada aikaiseksi, kunhan ehätän :) Kyllä sitä täälläkin jotakin joulun valmistelua tehään. Ainakin muksut ovat leiponeet kasapäin piparkakkuja ja piparitalon :)

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ihanaa aurinkoa, revontulia öisin ja kevättä odotellessa...

Ideoita ompeluun...

syyslomaa